torsdag 27 augusti 2015

Mammamage coaching

Idag var det igen dags för en träff med Johanna.  Ni minns väl att jag började på programmet med henne som coach i början av Augusti? Det inlägget hittar ni annars här. Där kan ni också läsa mer omfattande vad det riktigt är.

Idag startade vi upp med att kolla läget med mina inre magmuskler och så fick jag nya övningar att jobba med för att stärka dem ytterligare.

Efteråt blev det ett litet träningspass. Johanna visade först övningarna och så fick jag själv testa på. Eftersom att jag är noll träningsnörd så kändes det SÅ bra att va helt ensam i ett hemmagym med en duktig PT! En som säger hur övningarna skall se ut, om man gör rätt eller fel och vad man bör tänka på. Dessutom bara att fråga om man undrar eller är osäker över nått.

Efter passet skräddarsydde hon också ett träningsschema anpassat för mig. Så nu skall jag verkligen försöka köra det varannan dag och en länk där emellan! Skall bli så skönt och roligt att få hålla på med nått eget nu i höst och att få bygga en stark mammakropp! :)

Är glad över det intresse och motivation jag fått för att få min mammakropp i skick efter tre graviditeter! Mammamage-coachingen innefattar ju två träffar och vore för min del egentligen slut nu, men misstänker nog att jag kommer köra på några träffar till tills jag fått in träningen ordentligt.

Påminner er också om kampanjen vi kör tillsammans just nu! -10% på programmet om ni uppger MAMMAMAGE AUGUSTI vid bokning och det gäller till sista Augusti! :)

HÄR hittar ni till Johannas hemsida om ni är intresserade av att läsa mera.

4 kommentarer:

  1. Låter intressant! Borde själv fara och träna upp kroppen lite efter två graviditeter. Men jag undrar dock då du skrev att du ska på länk - länk som i jogga eller länk som i promenera? För mammamage-tränaren Olga Rönnberg säger ju att man ska vara väldigt försiktig med att jogga, eller egentligen, helt skippa joggandet/springandet tills kroppen säkert är i skick för det, eller åtminstone ett år efter graviditet och förlossning. För att undvika livmoderframfall och bäckenproblem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, ser fram emot en stark kropp! :) Med länk menar jag såklart promenad. Både för kondition och som avslappning. När man kan börja med joggandet är ju individuellt beroende på hur muskulaturen och allt ser ut efter graviditeten, om jag förstått det rätt, plus att det kräver muskelträning innan man påbörjar med det! På den planen tycker jag Johanna verkar va väldigt duktig, kunnig och påläst. Hon sätter små övningar att starta med och trappar försiktigt upp beroende på hur man återhämtat sig. Verkligen inte nån rivstart och ut i joggingspåret, utan mer små lätta övningar man bra kan jobba med hemma och som stärker den inre muskulaturen! :)

      Radera
    2. Låter ju bra! :) Kanske jag borde ta mig i kragen då också och kontakta henne :)

      Radera
    3. Jamen det tycker jag absolut du skall göra! :)

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥