måndag 24 augusti 2015

Mera bilder från Othilias dop ♥

Här kommer liten bildbomb från Othilias dop nu, tyvärr lite huller om buller, men vackra bilder lovar jag! Är så glad att dagen blev så fin och tacksam över alla som kom och firade med oss. Speciellt roligt och tacksamt att ha en extra familj (Jannes familj) som alltid ställer upp och gärna vill kom på tillställningar och kalas, då jag själv har så få syskon.  

Vi hade som sagt dopet hemma hos oss på bakgården, med min och Jannes familj, och ångrar inte det. Blev toppen väder, barnen kunde fritt springa omkring och så skönt med ett utomhusdop och fest under paviljong.

Bilderna, de flesta, är fotade av duktiga Sanna Paananen. 
Rekommenderar att kontakta henne om ni behöver fotograf till nått!



















Vi samlades ute på bakgården och jag fyllde dopfunten. Sen började dopet med att vi sjöng Tyggare kan ingen vara och sen blev det prästens tur att hålla tal. Othilias faddrar blev min stiliga lillebror och Minna & Lennart. Brorsan läste några verser ur bibeln och Minna fick hålla dopljuset. Sen döptes hon och vi välsignade henne. Och den lilla ceremonin avslutades med att vi alla läste barnabönen Gud som haver tillsammans.

 Sen blev det dags för fika! Vi bjöd på smörgåsar från skorpan, vaniljcheesecake muffins, doptårta, macarones som Minna bakat, små godisaskar, mini pannacottas och chokladbollar + dricka. Sen umgicks vi alla, fikade och bara hade det trevligt och öppnade de vackra dopgåvorna! De skall jag också visa i ett skilt inlägg! :)

5 kommentarer:

  1. Har inte vetat att man kan beställa smörgåsar från Skorpan. De fixar dem alltså färdiga där utefter önskemål? Får man fråga vad de kostar styck? Och sen, receptet på cheesecakemuffinsen skulle du gärna få dela med dig av ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ursäkta, blev lite fel i texten, vi hade bara själva brödet till smörgåsarna från skorpan! :) Skall sätta upp receptet, flera som frågat efter det så! :P

      Radera
    2. Ok :) måste också fråga om ni köpt pannacotta bägarna typ vid Prisma där engångsglas o. dyl. finns? Du gav mig så bra idéer till vårt dop nu, pannacottan skulle vara perfekt när vi har glutenallergiker i släkten :)

      Radera
    3. Jaa, jag har kört på mini pannacottas de sensate kalasen nu, dels för att det är så gott men framförallt lätta att göra! :D Jo de finns just där var de har plastbestick, pappersmuggar o sånt, egentligen ede ju små plast snappsglas! ;)

      Radera
  2. Jag vill gärna ha receptet på minipannacottas också!:)

    SvaraRadera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥