fredag 7 augusti 2015

Tummen upp för Mammamage-Coaching

I Tisdags hade jag tid till Johanna för mammamage-coaching. Förväntansfull inför mötet åkte jag iväg, Johanna är nämligen PT och vidareutbildad inom träning under och efter graviditeten. En kunnig och duktig PT som brinner för det hon gör, så i trygga händer kände jag mig!

Vi träffades hemma hos henne i ett mysigt hemmagym och gick först igenom min bakgrund, hur förlossningarna sett ut osv. Sen startade vi upp med lite allmän viktig information innan vi gav oss in på övningarna! Väldigt enkla övningar som tar lite av ens vardag men som gör jätte stor skillnad för en frisk och stark kropp! Johanna mätte diastasen och kollade hur bra magmusklerna gått ihop tillbaka och satte utefter det individuella övningar till mig att jobba med.

Det är nu sex veckor sen förlossningen vilket är en bra tid att starta upp med träningen, diastasen hade gått ihop rätt bra och de rätta musklerna hittade jag snabbt. Vi körde på med några övningar och så fick jag sen med mig en hemläxa med olika övningar! Så nu skall jag köra på med de här hemma och så blir det en ny träff efter några veckor för att kolla resultaten! :)

Mammamage-coaching är ett program var du lär dig att få en stark mage inifrån ut. Viktig info som kanske inte är så självklar för alla tas upp, hur magmusklerna ser ut efter en förlossning, om muskeldelning, hur man hittar och aktiverar de rätta musklerna, ett individuellt träningsprogram, mm. Även fastän jag startar upp redan sex veckor efter förlossningen betyder det inte att man behöver göra det. Har det gått ett par år sen förlossningen utan att du byggt upp muskulaturen är det lika viktigt med träningen eftersom att muskulaturen inte återgår till det normala av sig själv utan träning, vilket kan orsaka problem i framtiden! Så detta är ett program alla mamas verkligen borde satsa tid på för att bygga upp en stark kropp för att orka i hemmet och med barnen! :)

Nu har dessutom Johanna lovat mig att ge ett supererbjudande till er läsare som jag tycker ni givetvis skall utnyttja! Alla som uppger MAMMAMAGE AUGUSTI får -10% på programmet!

I vanliga fall kostar det 100€ för två träffar x 45min. Men med rabattkoden kan ni boka in er för 90€, vilket jag tycker är ett super erbjudande! Uppge bara MAMMAMAGE AUGUSTI för att få rabatten! :) ♥ 

Klicka på bilden för att läsa mer om Johanna och hennes program eller boka in er för en coaching.

2 kommentarer:

  1. gillar din blogg men stör mig väldigt på att du aldrig skriver ut när du gör ett sponsrat/samarbets inlägg! :-/ Du vet väl om att det är olagligt? Tack och hej, orkar inte med din smyg-reklamblogg längre. :´/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på dig! Om du tittar noga ner på inläggen så ser du att jag markerar alla "sponsrade" inlägg som samarbeten! Har tagit upp detta tidigare men kanske du har missat det? Så nej, ingen smyg reklam, och inget olagligt! :) Alla samarbeten jag gör hittar man under kategorin samarbeten på min blogg så det skall vara tydligt för läsarna! :) Kram!

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥