söndag 6 september 2015

Handmade stuff

De senaste veckorna har jag pysslat på med lite DIY saker. Jag såg att Autre hade laddat upp ett inlägg på fb om hur enkelt man gör egna förvaringskassar. Ni vet dedär snygga papperskassarna som man ser i var och vartannat hem just nu. Tja, i var och vartannat blogghem iaf. ;)

Dock tog jag steget längre och målade kassarna vita med vanligt vattenbaserat inomhusmål. Använde mig av en såndär pensel med mudd på änden för att få målet riktigt jämnt. Lät kassarna torka över en stolrygg och sen målade jag på med sprittusch! Kassarna var vanliga matkassar från lidl som jag klippte handtagen av och vek ner kanten på.

Var så enkelt och blev så snyggt, så blev två kassar till barnens rum och en till vardagsrummet!

Vad tycker ni? Sugna på att göra egna?




Den till vardagsrummet blev lite annorlunda, med läderdetaljer. Visar upp den i ett annat inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥