tisdag 29 september 2015

Tisdag

Heej. Idag har vi gossen igen vid klubben. Vilket betyder några tumistimmar med mina små prinsessor. Alltid uppskattat. Den ena sover som bekant, en riktig tjuvsovare, men inte mig emot. ;) Den andra har jag pärlat med, läst böcker åt och bara umgåtts med. 

Känner docka att det kunde va skönt med lite variation nån förmiddag. Kanske borde åka iväg på café eller om man bara hade nån att catcha upp med. istället för att sitta och filosofera i sin ensamhet.  Eller ensam är jag ju inte, har ju tre små kring mig men ni fattar vad jag menar. Nått i form av vuxensällskap skulle inte sitta helt fel en till två förmiddagar i veckan. :)

Min järna går på högvarv just nu och trasslar in sig i sånt man inte borde bry sig om. Altid nått som borde va annorlunda än vad det är eller nått man funderar över varför det är som det är och så vidare. Himla lätt att fokusera på sånt som drar en ner istället för sånt som piggar upp.

Jag försöker gilla hösten men det är ta mig tusan inte lätt. Skall åka och köpa en mindfulness bok idag iaf för att lite få nån form av variation och avslappning.


9 kommentarer:

  1. Känner igen dina tankar eftersom jag själv har varit utbränd... Får du nån professionell hjälp?
    Men mindfullnes, är du säker på att det är rätt botemedel?? Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Int vill jag påstå att jag håller på bli utbränd. Älskar att va hemma me barnen o allt de som hör till. De är nog mest det att jag kanske saknar variation i vardagen och lite fler vuxna att umgås med. Och som mamma (o kvinna överlag, för visst har kvinnor mer bekymmer/funderingar än män?;) har man väll en del bekymmer så att koppla bort sig en stund med nått eget tror jag inte är fel. :) Tack för omtanken, kram!

      Radera
    2. Jag älskade också mina barn och mitt jobb. Och filosoferade en massa och grubblade. Och ja, jag sprang i väggen just då när livet "var som bäst"... Vi är lite komplicerade vi kvinnor, det är väl därför vi är i riskzonen. Och utbrändhet är inget jag önskar ens åt min fiende, därför vill jag "förhandsvarna" om livet känns tufft.

      Bästa botemedlet för småbarnsmammor är just egentid. Men som kristen vill jag nog varna för yoga, mindfullnes och andra österländska influenser. Min bästa medicin var en ledig kväll i veckan. Jag gick en alphakurs i församlingen och hittade på olika aktiviteter med mina väninnor. Och min lediga kväll är och förblir helig för att jag ska må bra. Kämpa på, kram!

      Radera
    3. Ja, jag förstår, och det med utbrändhet kommer väl när man minst anar men verkligen känns det inte som om det är det som är på gång. Brukar lämna privata tankar på sidan om bloggen men ibland är det skönt att skriva av sig lite men blir oftast då att man publicerar A delen men inte B och då är det lätt att missuppfatta texten. Men tycker det är bra att du delar med dig av din erfarenhet iaf, kan tänka mig att det är ett tillstånd man inte önskar någon.

      Håller också med om det med egentid, nått som alla mammor borde prioritera att ta nu som då om man bara har möjlighet till det. Åker nog själv iväg nu som då men ibland stannar jag faktiskt hellre hemma med familjen bara för att int de alltid är så roligt att åka iväg o hitta på nått själv. Med mindfulness boken menade jag den populära målarboken för vuxna, som ska va ett toppen verktyg till avslappning, ingen yoga eller så, det orkar jag inte med. hehe ;P Kram.

      Radera
  2. Jär få man alltjämt kom in på kaffe när som helst :)

    SvaraRadera
  3. Familjecafe vid furuholmens fritidsgård på torsdagar, kanske vore nått?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, har funderat på det, lika så med föräldra-barn. Har bara int kommit oss iväg. :)

      Radera
  4. Fastän det inte känns så nu så kommer det att BLI bättre! Försök hitta nån att prata med så det inte lämnar inom dej.. Och det är faktiskt okej att va ledsen ibland, man får gråta! Det kommer bli lättare med tiden, kram!

    SvaraRadera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥