fredag 23 oktober 2015

Fyra månader och en tillbakablick.

Nu är det strax på fyra månader sen denna filur kom ut till världen, för att stanna hos oss. <3

Det har varit fyra fantastiska, trötta men ändå lyckliga månader vi har fått ha. 

De fyra senaste månaderna har vi flytit med i bubblan som lyft oss mellan olika stationer, som kan symbolisera de olika känslorna vi fått uppleva de senaste månaderna. Glädje, trötthet, lycka, utmattning, kärlek osv.

Men ibland vaknar vi även upp till en reality check att HUH, trebarnsföräldrar VI?! Hallå hur hände det här?! Tre barn på knappa fyra år! Men den tanken försöker jag snabbt vifta bort, livet blir mycket enklare när man flyter med i livet och inte stannar upp för att filosofera över allt. Då kan man också känna sig som världens lyckligaste föräldrar. (men, ibland behöver man också få filosofera.)

Det är nu också nästan precis ett år sen vi plussade på stickan. Det ni, det kom verkligen som en chock. Förtvivlan blandat med glädje, ledsamhet, skuldkänslor jämtemot de andra två, lycka och en massa massa andra känslor. Blev en jobbig period med ångest och trötthet men när vi nådde vecka 20 lättade det på och jag kunde verkligen njuta av graviditeten och det lilla mirakel som grodde inuti mig. Idag kan jag dock blicka tillbaka på den tiden och känna tacksamhet över att jag och mannen växte ännu närmare varandra. Motgångar stärker. Är tacksam för min man som stod vi sidan när det var som jobbigast.

Sen gick tiden väldigt väldigt fort, och en liten underbar tjej, så efterlängtad och rar föddes till världen. En lite brokig start blev det, men som jag sa, motgångar har jag märkt att stärker och ur dem har jag också märkt att man kommer mycket stadigare och starkare. Man blir tacksammare för vad man har, och lär sig att inte ta något förgivet. Tre friska barn är mer än man kan begära.

Nu står vi här med en fyramånaders liten filur, gladaste & nöjdaste babyn jag någonsin har mött. Och med två fantastiska syskon, så lyckliga och glada över sin lilla syster.

Känns enormt att va en fempersoners familj, men så mycket lycka och kärlek man är omringad av är det verkligen värt att spilla all energi man har på, för på samma gång är det också från det som all energi kommer ifrån. 

2 kommentarer:

  1. Varför hade ni sex om ni inte önskade få flera barn? Tänkte då du beskriver hur du kände då du plussade. Tips: använd kondom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, varför man har sex om man inte vill ha barn? Uppenbarligen har man det inte enbart de få gånger som man tänker att "jaha, nu ska vi göra en bebis", vet dock int hur det är med dig? Kanske du tänker så? Och sen undrar jag var i texten det står, A. Att vi inte önskade flera barn eller B. Att vi inte heller hade skydd? Tycker denna kommentar var väldigt ogenomtänkt, omogen och provocerande.

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥