onsdag 14 oktober 2015

Laundry day

Ååh, idag håller vi på med tråkigaste hushållssysslan. TVÄTT. Både jag och mannen avskyr att tvätta. Kanske beror på att vi är fem, varav en i spy&bajs-åldern & en annan i jag kan visst äta själv-åldern. I perioder tvättar jag nästan en maskin varje dag/varannan dag för att inte en hel veckas smuts skall klumpa ihop sig i tvättkorgen o runt den, underlättar verkligen då man bara har ett fåtal plagg att häng & vika undan åt gången! Nu har det dessvärre klumpat ihop sig så idag m.å.s.t.e det tvättas. Flera maskiner. Usch. Men sen är det gjort.

Mellan tvätteriet har vi också hunnit ut till parken idag. Älskar höstvädret när solen värmer men det är kallt i luften, så härligt. En sån frisk luft.  Precis då vi kom ut på trappan kom brevbäraren med paket dessutom, så tvätteri-dagen blev plötsligt sååå mycket bättre! Skall uppdatera er de kommande dagarna med vad det var.




7 kommentarer:

  1. Tvättandet är igen den enda hushållssysslan som jag tycker är okej :) haha! Att dammsuga eller tömma diskamskinen är ju tuuusen gånger värre än att tvätta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha neeej, allt annat men inte tvätt! :D

      Radera
  2. Kan nästan säga att det är värre att diska än att tvätta byk :) Vi har då alltså ingen diskmaskin, så måste diska allt för hand, så det händer ungefär lika med vårt disk som med era kläder :)
    Ha en bra dag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I vår första lägenhet hade vi ingen diskmaskin heller, så kan också relatera till det. ;) Och då hade vi inga barn ännu men diskhögen samlades ju ändå hur hög som helst. :D Önskar dig en bra dag också!

      Radera
  3. Oj, klädtvätt är min favoritsyssla hemma! :) Däremot avskyr jag att städa, men tvättar gör jag gärna, ofta 2 maskiner om dagen varje vardag. Tänk så olika vi är, och tur är ju det! Världen skulle vara bra tråkig om alla var lika :)
    Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu måste jag bara fråga hur ni får två maskiner att gå åt varje dag? :D Nej, jag städar nog hellre än tvättar,hänger,viker, men som du säger, skönt att alla är olika! :) Ha en bra dag!

      Radera
  4. Har inga barn men här tvättas det ofta tycker jag. :) int direkt 2 gånger om dan men flera tvättar i veckan. Mannens jobbkläder som byts varje dag , lakan och sängkläder och handdukar byts en gång i veckan . Plus träningskläder och vanliga kläder förståss som blir smutsiga. Så sku vi ha barnkläder att tvätta sku sekärt maskinen va i gång 2 gånger om dan. :) men beror ju mycke på maskinens storlek hu myki som ryms per tvätt. :) äskar för övrigt att tvätta och hänga bort kläder :)

    SvaraRadera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥