måndag 12 oktober 2015

Ny vecka och en sjuk liten dam

Hej. Vaknar upp till en gråmulen Måndag och känner mig lika dassig själv. Denna vecka har vi lite mer inplanerat än vanligt så känner att veckan kommer bli låång.

Baby O är ännu förkyld, rosslar lite och fått hosta. Liknar lite symptomen vid krupp, då hon oftast börjar hosta efter en stunds vila eller precis då hon somnat. Men hostan är inte så skällande utan mer lite rosslig.. Får bara hålla tummarna att det blir bättre. Jagar alltid upp mig då barnen har nått.. Undrar vem jag fått det av. ;) Som tur har hon ingen feber iaf, bara hosta & snuva.

Idag blir det i övrigt städdag, vi har nämligen visning nu ikväll, sen ska vi också hämta hem en gammal säng till grabben som skall restaureras, råder utrymmesbrist här just nu men varsin säng måste de ju ha att sova i! Behöver jag säga att jag längtar till ett hem med 80m2 extra utöver dessa 80..

Så lite sånt här denna mulna Måndag!


6 kommentarer:

  1. Jag hade städdag igår, lämnade Saga ett par timmar hos sin faffa o "bonusfammo" o så blev det städning från golv till tak. Otroligt skönt att börja veckan i ett städigt hem :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men oh vad skönt! Känslan av nystädat e de lite som slår! Speciellt sen man fått barn, heheh. :P

      Radera
  2. Har ni inte kvar den mysiga kojan/sängen som ni byggt om..?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej tyvärr. :'( Tänkte nattningen slulle fungera bättre med två små sängar så den åkte till ekorosk. Sku gärna ha köpt nya först då vi flyttat men nu blev det såhär..

      Radera
  3. Har ni hittat hus nu? :) vart går flytten? (larsmo/jakobstad)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå vi har ett som vi spekulerar kring ifall att vi får såld vår lägenhet snart. :) De huset finns i Larsmo. Men håller nog ögonen öppna ännu för i princip allt. :D

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥