måndag 5 oktober 2015

Två sköna nätter

Kan ni gissa hur sköna två senaste nätterna varit? Liten har sovit två (nästan) tolv timmars nätter helt utan matpaus! Så sköönt. Håller tummarna att det fortsätter i den riktningen. Sen vi började flaskmata så äter hon mycket mer sällan men mer i gången istället, och sen så sover hon så mycket bättre. Hon kan sova upp till fyra timmar utomhus i vagnen när jag sätter ut henne! :) Sen så leker stora barnen så fint tillsammans också, så det blir hel-lyx här om vardagarna då man hinner med annat än bara mata, byta blöjor, passa upp osv. ;)



7 kommentarer:

  1. Pumpar du då eller ger ni ersättning? Funderat på samma sak här. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kör med ersättning och så ammar jag bara 1-2 gånger/dag. :) Skönt att det finns alternativ!

      Radera
    2. Jo verkligen bra att det finns! Får fundera lite ännu, är ju lite jobbigt ifall mjölken tar slut då och man måste börja gå upp och värma flaska på natten. Men ja skönt att ni hittat ett sätt som fungerar :)

      Radera
    3. Jo de e ju de tråkiga då mjölken snabbare tar slut då. Här går vi upp på natten o värmer om det behövs, turas om me mannen och så har vi alltid ställt med flaska o mjölk klart kvällen före ifall att de behövs. Tycker nog det går helt bra det med! :)

      Radera
  2. Får jag fråga varför ni övergått till flaska? Här kämpar vi med amningen. Tösen har inte tålamod att ligga vid bröstet och vänta på mjölken, så dagtid när hon ätit oftare och jag inte är så stinn, så blir det till ett skrikkalas och hon kräver flaska! Det har varit jättejobbigt för mig att acceptera, men som sagt; tur det finns alternativ!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, tråkigt att det blev så men hoppas det blir bättre! Här sluta vi främst för att de blev så himla stressigt och rörigt vid varje matstund. Sku gärna ha fortsatt amma, men i lugn o ro, tyvärr va de int så lätt med två andra små som kräver sitt och oftast prickade in utbrotten när jag satt o ammade. :( Så nu ger vi flaska iatället för att O skall få äta i lugn o ro och så ammar jag 1-2ggr/dag istället då mannen är hemma. Mycket lugnare o skönare för alla, fastän jag gärna hade ammat alla mål om alla bara mått bra av det. Men en fördel är ju att hon hålls längre mätt o verkar va nöjdare iaf, så på det vis känns det ändå okej. :)

      Radera
    2. Bra att ni hittat ett sätt som funkar för er iallafall :) Märker nog här också att tösen blir störd av storasyskonets oljud när hon ska amma. Lättare med flaska då, tyvärr!

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥