torsdag 26 november 2015

Adventskyrkan som blev en flipp-flopp

Oj vilken dag. Halva har typ bara gått men längtar redan till sovdags. Vi startade morgonen med att vi inte vaknade till klockan och nästan försov oss till Adventskyrkan. Blev en snabb frukost innan vi klädde på oss och for iväg. Gossen kom dit med en supermannen tröja med julröd mantel och allt. Men med tidsbrist o tre viljestarka kiddos får de bli så ibland. Vi kör på Let kids be kids, osv, helt enkelt. Sen har vi Damen, som bara hann ut till bilen innan hon var nedsmutsad. Men ingen panik. Till kyrkan kom vi och där gick det toppen. Liten låg så förnöjd i bilstolen och slurpade i sig sin morgonvälling i kyrkbänken. haha. Så fail. MEN en gnutta julkänsla smög sig på iaf.


Sen så har jag racer-städat här hemma. Ni skulle sett mig med damsugarskaftet, svetten och den arga babyn. SÅ irriterad då man lämnar allt till sista stund och man får stresstäda inför viktiga grejer.

MEN, Nu är det viktiga för dagen i alla fall förbi och jag skall fortsätta med lite mer viktiga saker, som te.x. att gå banans i stan och leta finfina grejer till mina finfina barns adventskalender.

Hoppas ni haft en mer rofylld Tordsdag! ;) Hade gott!



Bild från en regnig gårdag. Gäller att gö de bästa av situationen, helt enkelt.

2 kommentarer:

  1. Alltså sådana här inlägg gillar jag! :) Gillar såklart inte er smått kaotiska dag, men ärligheten. Allt är verkligen inte så rosa och fluffigt i en småbarnsfamilj, men det är ju så det är... Hoppas du hade en lyckad shopping iallafall och att morgondagen blir bättre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, tack! Roligt att du gillar. Och roligt att få dela med sig av lite kaos ibland också, fastän jag föredrar de mer lugna o harmoniska förmiddagarna. ;)

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥