tisdag 10 november 2015

DIY Lightbox & Hushylla

Här kommer två diy projekt jag gjort på senaste tiden. Hushyllan gjorde jag i slutet av sommarn av en gammal brädstump som jag hittade på bakgården. Tog mått o sågade upp, sen skruvade ihop och målade. Väldigt enkelt alltså. Och en snygg detalj i barnrummet.

Lightboxen knåpade jag ihop för nån vecka sen då jag blev inspirerad av de riktiga lightboxarna. Min lightbox är inte mer märkvärdig än en gammal presentförpackning, en ljusslinga, bakplåtspapper & svart tejp. Fungerar perfekt som nattlampa till barnens rum och bokstäverna är enkla att byta ut om man vill ha en annan text! :)

Annars. Dethär med julklappar. Hur mycket satsar ni?! Känner mig vilsen i denna fråga. Här har vi lite funderat på ett par saker till barnen bara. Inga dyra & märkvärdiga, känns liksom, lite onödigt? Typ ett par grejer för knappa hundra lappen var.. ? Just nu har de typ allt och lite till som de behöver, så varför köpa mera, bara för att det hör till eller? Känns som att vi vill satsar mera på födelsedagspresenter istället. 

Minstingens paket är iaf klara och hon kommer få en gunghäst & en sophie the giraffe. ;)

Hur många € per barn spenderar ni? Små klappar eller satsar ni på nått större / bättre? Nyfiken att höra era åsikter om julklappar till barn!

9 kommentarer:

  1. Hej! Jag har också lite svårt angående dethär med julklappar, men det blir ca 100-120€/barn för de två äldre. Minstingen som ännu är så liten får typ en liten baby leksak bara. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så tänker jag också, runt 100 lappen och nått smått till minstingen som ännu inte ens vet vad det handlar om. ;)

      Radera
  2. tycker 100e/barn är lagom. här har den äldre dessutom födelsedag 6 dgr före.. så mycket som ska ut. brukar dock ge mer roliga skaer till födelsedagen (sånt hon vil ha men kanske inte är så nödvändigt) och mer nödvändiga saker till jul (ex nutt påslakan, pyjamas, underkläder mm) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, Leo fyller nu i slutet av November också så känns som det är en hel del det skall sättas pengar på nu. På samma gång som man inte vill att det blir allt för mycket. :) Bra fördelning detdär med nödvändiga saker och roligare saker!

      Radera
  3. Jag tycker 100e känns mycket! Tror att Lillasyster inte får något alls ännu, hon förstår ju inte att det ens är jul. Till Hubbe köper vi nog något som han får på julaftonsmorgon, men resten av klapparna är nog från andra i vår familj, inte av oss.Han får så mycket ändå så det är helt onödigt att vi sätter mer pengar på de. Jag tänker typ kring 50e räcker gott och väl, en lite större sak. Till varandra bestämde vi med Maken att vi i år inte alls köper julklappar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, 100 känns mycket tycker jag också. Men, skall man ha nån finare leksak + nått smått så blir det snabbt det, allt är ju så sjukt dyrt idag. :( Tänker också på att de får paket av andra också, och man vill ju inte övervälla dem av paket. :D Mellan mig och mannen gissar jag att det bara blir nått smått i år. Känns som att födelsedagarna + paket är viktigare!

      Radera
  4. Tycker också 100-150 €/barn låter rimligt. Här köper vi nog inte något åt vår baby i år, ev. sätter vi in en liten slant på hennes konto :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bebisarna bryr nog sig inte så mycket i klapparna. Men kan ändå inte lämna henne helt utan, hehe. Därav en bitleksak och en gunghäst som hon kommer ha användning av senare. :)

      Radera
  5. Bra blogg! :)

    Kika gärna in i min blogg, där jag skriver allt om min graviditet, tankar kring det och allt som hör till. :)
    http://nouw.com/bolmgren

    SvaraRadera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥