lördag 7 november 2015

Goodiebag nummer två

Här kommer innehållet ur goodiebag nummer två som företag i Jakobstad sponsrat med. Tack till er och Tack till Sabine som plockat ihop den. 




1. Först ute är Katarina Maria. En fantastiskt mysig inredningsbutik i centrum. Smörknivar & Pensel samt ett underbart nystan som kommer att få fungera att slå in paket med till Jul fick vi av henne.  Katarina Marias lilla butik hittar ni på Kanalesplanaden 21.

2. Från Textilshoppen fick vi en jättefin kökshandduk (Goodbye till ett par gamla säger jag!).  Och en liten Spira höst/vinter broschyr. Textilshoppen hittar ni på Styrmansgatan 7 i Jakobstad.

3. I min goodiebag hittade jag också en liten SNÖ of sweden påse från Kecklund. Vad fanns inuti påsen då? Jo ett par jättefina SNÖ örhängen. Kecklund är en unik smyckebutik och den hittar ni på Storgatan 13 i Jakobstad. www.kecklund.fi


4. AM har äntligen fått klart sin Baby&Child serie och därifrån fick vi en burk bassalva till kidsen. Och ett fotsalt till trötta mammafossingar, som doftar så gott! AM hittar ni på Solkullavägen 65www.amnatur.fi

5. I goodiebaggen hittade jag också ett fint paket från Marks handarbets butik. Ett bambu garnnystan och anvisning om hur man gör ´världens bästa disktrasa´! Sen också en fin hand made knapp att fästa i den färdiga trasan sen. www.frokenrosengren.com Rosengrensvägen 6, Jakobstad.

Detta skall bli så roligt att testa. När det kommer till stickstickor & virknålar flyttar plötsligt tummen sig mitt i handen på mig, så lite av en utmaning kommer detta bli. Lovar bilder på färdig trasa sen. ;)


6. Ingen har väl missat att vi har ett nytt café i jeppis?! Urban Life & Coffee är the place to be, har jag förstått, om man vill ha extra gott kaffe! Finns på Otto Malmsgatan 12, med inredning, kaffé & tilltugg. Burken med sugröret och den dundergoda bronsfärgade choklad/lakritsbollen kommer därifrån.
7. En annan ny butik i stan som säljer inredning hittar man på Bäckvägen 13. I baggen låg det en jättefin inredningstidning och *trumvirvel* ett av de populära Vintage paint'en! Dessa kommer Cerafiina att börja ta in nu i November månad.

Jag fick färgen Dusty Green. Ni minns väl att jag pratade om mintgrön till gossens kommande rum? Nu väntar jag på den perfekta möbeln att få färglägga med denna färg! 
8. Från Studio Parfait som är en frisörsalong i vår lilla stad fick vi ett salong shampoo. Detta längtar mitt torra hår efter att få testa! :) Salongen hittar ni på Styrmansgatan 7www.studioparfait.com 



9. Sist men inte minst så skickade Mekonomen/Steel Tooling ett Car Wash till oss! Denna kommer hamna på mannens farsdagsbricka har jag på känn. ;)  Mekonomen hittar ni på Bäckvägen 13 i Jakobstad och de bjuder på allt som har med bilservice o sånt att göra. http://www.steeltooling.fi//

Tusen tack till alla företag.  Och hoppas ni läsare fick några idéer till julklappssäcken eller till er själva för den delen. ;) Alla dessa butiker är definitivt värt ett besök!

2 kommentarer:

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥