måndag 23 november 2015

Kuddkrig

Hej Monday,

Idag har jag dammat av min lille trotjänare. Sytt klart (tre av fyra) kuddarna till barnens koja. Och barnen har redan hunnit testa hållbarheten i dem. Fightats, haft dragkamp och provsmakat på dem (= de är nu chokladbruna). Godkänt gissar jag de fick, inget bomull i nått hörn så långt ögat ännu iaf kan nå.

Vi har haft en riktigt vild dag och mitt tålamod har testats om och om igen, brustit ett par gånger och så vidare. Men vad är nu småbarnsåren utan bus, typ.

Här har ni en bild hur det sett ut hemma hos oss idag. Får helt enkelt göra det man vill på "barnens" villkor. Liten har (tvångs)suttit i min famn (fastän hon inte ens ännu kan sitta) och hjälpt mig fylla dynorna med bomull. Gäller att göra de bästa av situationen, helt enkelt. ;)

Och ni som undrar om natten blev bättre än förra? Tja, jag trodde nog inte det skulle bli mycket värre än det var, men det blev det. Så gissa vem som längtar tills efter klockan åtta ikväll! :P Jo, Jaaag.

2 kommentarer:

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥