onsdag 11 november 2015

Not so topnotch

Inte ofta jag lider av bloggtorka, men nu, nu har den nått mig också. Ibland känns det jobbigt och krystat och jag kunde bra lämna allt åt sidan ett par veckor. Men då finns det ändå så mycket som överväger det negativa. Som ni som gillar bloggen, kommenterar och tycker om den. Samt alla fina samarbetspartners!

Men. Så finns det ju en baksida. En del som tycker jag lever i nån låtsasvärld. Men vet ni va. Ni kan ta ert pick o pack o dra, om ni inte trivs. Med tre ungar och äldsta snart fyra så förstår väl de flesta normala att det inte bara är rosa fluff som omger vår vardag?

Såklart det finns nått annat där under ytan! Personliga saker, tråkigheter och jobbiga saker. Men de sakerna har jag medvetet valt att lämna på sidan om. Av den enkla orsak att jag inte vill blotta hela vårt liv för okända människor. Precis som jag antar att inte heller ni går fram till en spritt språngande okänd människa på gatan och väller ur er hela er livshistoria för dem?

Nej. Här vill jag dela med mig av fina stunder av vår vardag, eventuellt kunna inspirera och peppa. Tråkiga saker o jobbigheter finns det ändå gott om i var och ens vardag från förut.

Kalla det då fasad eller vad du vill. Men är man normal funtad så borde man fatta att bakom varje person och blogg finns det så mycket mer än yta. Och så gäller det väl att välja hur man vill läsa och se på saker och ting.

Men sålänge jag har ett par läsare som hejar på mig och uppskattar inläggen och den tid jag sätter ner på bloggen så kommer jag fortsätta! 

10 kommentarer:

  1. Så trist med folk som inte fattar! Hoppas du klarar av att strunta i sådan negativitet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur. Försöker strunta i det, men ibland fastnar det ju och gnager på ändå.

      Radera
  2. Tack för en inspirerande blogg! Fortsätt i samma stil!

    SvaraRadera
  3. Int sku ja heller vilja berätta allt.. man måst ju tänka lite på barnen åxå kan ja tyck.. roligt för dem sen att läsa en massa dom har gjort,hur jobbiga dom varit.. typ i den stilen..men ja tycker ändå att du nog int bara skriver om att leva på rosa moln hela tiden. Kikar in här varje dag. Tack för att du bloggar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar, precis så tänker jag också! Roligt att du kikar in varje dag! <3

      Radera
  4. Jag tycker dina tankar är helt sunda! ☺

    SvaraRadera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥