måndag 7 december 2015

Monday glory

Dit for den helgen. Har haft en bra en tillsammans me både min & jannes familj + hemmamys. Barnen har bakat pepparkakor hemma hos mina föräldrars, vi ha ätit god mat, åkt pulka i parken, fikat på varm oboy & mackor. Sen har vi också bokat in oss på vår mini weekend, finally. (Vet ni hur skönt det skall bli? Bara jag o mannen + lilla O i en julmysig stad, hotellfrukost & shopping. )

Så en trevlig helg har vi haft, förutom att vi nu har två krassliga damer här hemma igen. Suck. Snorig & rosslig. Förkylningen vill tydligen aldrig släppa. Minstingen har varit frisk nu kanske två veckor och nu är det dags igen. Jag som inte är van med sjuka barn tycker det är jobbigt! Hoppas det går snabbt över så vi slipper vaknätterna & ev. sjukhusbesök! Ångest i mammahjärtat.



Denna vecka borde vi verkligen bara stanna hemma och kurera oss, vila upp oss, och ta det lugnt. ♥ Dagarna går så snabbt så man kan väl säga att julen redan står för dörren. Därför vill jag redan nu börja tagga ner, och känna av lite lugn o ro. Bara vara hemma, baka julgodis & pepparkakor, strosa runt i pyjamas o ullsockor hela morgonen. Ge o få massa kärlek till o av familjen. Tända adventsljusstaken & fönsterstjärnorna varje morgon, lyssna på julmusik, spela familjespel och bara va. 

Vill inte va den stressiga, sura morsan när julafton sen kommer som gnäller över spilld saft på klänningen eller över att nån hunnit tjuvkika i sina paket. Vad gör väl det?

Nej vill tagga ner redan nu, så att man kan njuta av julen till max sen när den väl är här! 

7 kommentarer:

  1. Så härligt med mini-getaway, även om Hfors inte kanske känns så exotiskt för mig, heh.. . Vilket hotell blev det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, jag förstår, men för vi som bor flera hundra km ifrån känns det ändå helt ok, och i jämförelse med shoppingutbudet här så kmr det bli en riktigt ok weekend har jag på känn. ;) Klaus K kommer vi köra på!

      Radera
  2. Har ni köpt hus?

    SvaraRadera
  3. Ett tips om man vill njuta av adventstiden tillsammans med barnen... I år skippade vi kalendrar med massa onödiga småprylar. Istället fick barnen lista sånt de tycker om att göra. Sen blev det vår aktivitetskalender. Så hittills har vi pysslat julkort, spelat spel, lekt med lego, sjungit julsånger, besökt simhallen... mm. medan dammråttorna dansar tango i hörnen. Men alla är nöjda och glada!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Dammråttorna har nog fått dansa tango här en tid också. Bara vi får undan dem tills julskinkan sätts på bordet känner jag att det är ok. :P Har faktiskt en pryl-kalender i år, men i några luckor har vi också satt lappar med små roliga aktiviteter i! :) (De har också papperskalendrar och av nån konstig anledning är de precis lika intressanta, så nästa år tror jag vi kommer lämna pryl-kalendern till sidan.)

      Radera
    2. Onödigt att skämma bort dem då de inte ändå kräver det själva. ;)

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥