torsdag 10 december 2015

Torsdags svammel

Och så sprang ännu en vecka förbi. En het ok en. (ok, det är egentligen tre dagar kvar men min vecka slutar vid fredag. För då kommer ju helgen.) Damen börjar vara lite kryare äntligen, bara eländes hostan kvar och lite snor. Förhoppningsvis är hon pigg till helgen då det vankas Jul på södermalm, lucia och söndagsskolans julfest. Så mysigt, bara att snön lyser med sin frånvaro! Har iaf införskaffat en flaska snö-spray att gå loss med inomhus om slasket fortsätter, hehe. (ok, har i ärlighetensnamn redan gått lös med den.)

Har sovit sämre själv nu då damerna varit krassliga, och det märks. Vill bara stanna i säng när morgonen nalkas. Om jag inte hade haft piff & puff som mer eller mindre släpat mig ur sängen hade jag nog gått i ide för nån vecka sen, vaknat till julskinka, somnat igen och sen vaknat till vårsolen. Trött har jag också varit på dagarna och mörkret gör det inte lättare att hålla sig pigg! Nåja. Snart har vi Januari här och då börjar det ljusna igen, väl.

Nåja, end of blogginlägg. Har ni försökt skriva nått när ni är trötta? Bara svammel som bubblar fram, osammanhängande meningar och felstavade ord. Skall försöka prestera bättre imorgon. Om jag inte är lika bedövad då. Har ni nått roligt ämne ni skulle vilja läsa om? Höra mina tankar om nått speciellt? Släng in en blogg-rubrik i kommentarsfältet då! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥